Ryk silnika przebija spokojny poranek. W dół krętej drogi, która została zamknięta dla ruchu drogowego, nowym Leonem CUPRA R mknie kierowca wyścigowy Jordi Gené. Najmocniejszy seryjnie produkowany model SEAT-a rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Jakie to uczucie po raz pierwszy wsiąść za jego kierownicę i w pełni odkryć jego sportowy charakter?

Nadęte zderzaki i nadkola oraz piekny matowy lakier z „miedzianymi” dodatkami. Typowo „volkswagenowski” styl?

– Zwinność, dynamika i bezpieczeństwo – tak swoje pierwsze odczucia opisuje Gené, kierowca SEAT-a i ambasador marki. Zanim uruchomi samochód, aby jeszcze bardziej zwiększyć wrażenia z jazdy, włącza sportowe ustawienie systemu CUPRA w SEAT Drive Profile. Dlaczego? – Zapewnia on szybszą reakcję silnika, który osiąga od 800 do 1000 obrotów na minutę i nadaje większej sztywności układowi kierowniczemu – wyjaśnia Gené.

Ta linia nie pozostawia złudzeń – to Leon!

Rekordowe osiągi

SEAT Leon CUPRA R z silnikiem o mocy 310 KM w wersji manualnej, jest najmocniejszym modelem seryjnie produkowanym przez markę – podbija osiągi swojego poprzednika CUPRY 300 KM i stanowi kolejny milowy krok na drodze rozwoju tego modelu. Od premiery w 2000 roku, hiszpański producent nie tylko zwiększa moc swoich flagowych modeli, ale także projektuje je z wykorzystaniem zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i Connectivity.

Niby niewiele zmian ale jest „smaczek”. Ot jak to w hot hatchach bywa.

Dynamiczna i bezpieczna jazda

Jordi Gené spośród licznych zalet modelu podkreśla możliwość utrzymania pełnej prędkości na zakręcie oraz doskonałą kontrolę trakcji – to wszystko dzięki hydraulicznej blokadzie mechanizmu różnicowego przedniej osi. System optymalnie rozkłada moc na przednie koła i polepsza prowadzenie auta podczas szybkiej jazdy w zakrętach. SEAT Leon CUPRA R wyróżnia się także aerodynamicznym pakietem z elementami z włókna węglowego  na nadwoziu i nowymi spojlerami. Siła docisku auta została zwiększona o 12,5%, co jak podkreśla Gené poprawia efektywność, dynamikę oraz poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy.

Już „na oko” widać, że te siedzenia kochają zakręty!

– To wyjątkowy samochód, zarówno pod względem osiągów, jak i designu – dodaje Gené. Z możliwości Leona CUPRA R na co dzień będzie mogła korzystać jednak zaledwie garstka szczęśliwców – dokładnie 799 osób. Model wyróżni się 19-calowymi kołami, licznymi miedzianymi wstawkami, obejmującymi m.in. lusterka wsteczne czy kierownicą obszytą Alcantarą. CUPRA R pojawi się w trzech kolorach: Midnight Black, Pyrenees Grey i w limitowanym Matte Grey. Podkreśleniem ekskluzywnej edycji tego wyjątkowego SEAT-a będzie grawerowany laserowo numer modelu.

Rewelacyjne połączenie kolorów!

A Wy co myślicie o nowej Cuprze R? Chcielibyście się znaleźć w gronie 799 właścicieli tego modelu?

Żródło: Seat